reklama

Nebolo by na škodu k bulletinu prikladať i pravidlá slušného správania

Mám pocit, že to s nami ide dole vodou a intelektuálne sa vraciame späť. Presvedčil ma o tom nedávny zážitok.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)

S veľkou radosťou som pozvala mamu na baletné predstavenie, nech si popri všetkých tých starostiach oddýchne a zájde za kultúrou. Ale odchádzali sme z neho trochu rozčarované. Niežeby som nebola spokojná s výstupom. Naň nemôžem povedať nič zlé. Skvelí tanečníci, scéna, dramaturgia a v neposlednom rade hudba. Všetko to dokopy tvorilo krásny celok.

Čo ma znechutilo, bolo správanie ľudí. Dospelý človek by mal vedieť odhadnúť situáciu, rozpoznať príležitosť, na ktorú sa chystá a následne sa jej prispôsobiť. Tak pokiaľ viem, pravidlá slušného správania hovoria o tom, že do divadla sa prichádza v primeranom spoločenskom oblečení. Ja skutočne neočakávam, že sa dámy preoblečú do honosných rób, ani že každá z nich bude mať oblečené večerné šaty, hoci by to tak malo byť. No je rifľová alebo kožená bundička vhodným spoločenským oblečením?
Pri pánoch očakávam oblek. Namiesto toho som postrehla nový trend. Obuté tenisky, modré či bledomodré rifle, ďalej tričká, prípadne nejaký ten pulóvrik. Na chvíľu som mala pocit, že sa za oponou skrýva rocková kapela. Veď ak sa dokázal do obleku preobliecť postarší pán o barlách, tak prečo nie mladí muži? Verím, že zo zdravotného hľadiska by sa cítil lepšie v niečom pohodlnejšom, no napriek tomu si to nedovolil. Veď k týmto priestorom a atmosfére to jednoducho patrí.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Každopádne, smutne priznávam, že na takéto „prípady“ som už voľakedy dávno natrafila. Ale bola to skôr výnimka ako pravidlo. Po včerajšku môžem skonštatovať, že vhodne oblečený návštevník sa môže pokojne cítiť trápne. Pretože práve on vyznie v porovnaní s ostatnými „od veci“.

Taktiež som netušila, že do divadla sa smie nosiť jedlo v podobe čipsov či slaných tyčiniek a následne je možné konzumovať ho počas prestávky priamo v hľadisku. Ak sa niekto nechce občerstviť jedlom a pitím prichystaným divadlom, pochopím. Ale nech aspoň prinesenú drobnosť konzumuje mimo hľadiska, aby to malo nejakú tú úroveň, keď už sme v divadle.
Ak to takto pôjde ďalej, možno by sa mali k bulletinom prikladať i stručné pravidlá slušného správania. Asi až vtedy by sme sa nad sebou zamysleli.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Myslím si, že v našej krajine je veľa špičkových umelcov, šikovných dramaturgov, hudobníkov, scenáristov, výtvarníkov a mohla by som takto s vymenovávaním pokračovať ďalej. Tým, že sa nevieme chovať len dokazujeme, ako si ich snahu nevážime a kultúru na takejto úrovni berieme ako samozrejmosť.

Do divadla si prichádzame po umelecký zážitok. Je to výnimočný okamih. Tak prečo si ho navzájom kaziť tak banálnymi chybami? Pokúsme sa správať podľa etikety, prichádzajme včas, vhodne sa oblečme a vzdajme umelcom okrem potlesku úctu i takýmto spôsobom.

Emília Lengyelová

Emília Lengyelová

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Rada sa obklopujem kreatívnymi ľuďmi, pretože mi často bývajú inšpiráciou. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu